torsdag, september 22, 2005

X & Y

och äntligen var då teoriprovet överstökat.
det är inte äntligen i den meningen att jag har gått och gruvat mig inför provet.
det är mer äntligen för att det blir en sak mindre att fokusera på.
sen är det ju ganska skönt att veta att körkortet faktiskt ligger ett steg närmre nu (för jo, jag fick godkänt).


igår var mormor och morfar här på middag. det var egentligen en försenad födelsedagsmiddag för min del då morfar inte kunde vara med på min födelsedag.
anledningen till det var att jag var sjuk då, och vi inte ville att jag skulle smitta honom genom att han kom hit.
det var iaf jätteroligt att han tog sig hit nu. eller snarare att båda var här.
det är superkul att se honom orka med saker.
man ska egentligen ta vara på folk medan dom fortfarande finns i större utsträckning än vad man ibland kanske gör. det kan hände mycket i livet. och det kan hända fruktansvär snabbt.



Mönstringspapprena fick jag igår. den 23 november ska jag ner till östersund.
vi får väl se hur det slutar. ärligt talat vet jag inte hur jag vill göra själv. jag vet inte alls om jag känner mig motiverad att göra lumpen eller inte.
man får väga fördelar mot nackdelar. och även om det kanske sponant känns som mer nack- än fördelar att göra den, så är det något i mig som säger att jag inte ska vara så bombsäker och säga nej innan jag ens varit nere gjort mönstringen.
det är svårt.



och mina cap'n chrunch-flingor är slut.
den sista smaken av USA är borta. Till och med mina skittles är uppätna.


Godnatt.

1 kommentarer:

Blogger Tomas sa...

Men du. Till och med jag ska nog göra lumpen! Nog kan du bli ett sjujävla befäl, 905 Jansen.

fre sep. 23, 07:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida