tisdag, september 27, 2005

Yellow

07.59
- Erik, har inte du körlektion idag?, ropar mamma
- Förbannat!, skriker jag samtidigt som jag kastar mig ur sängen och slänger på mig kläderna.
Bussen missade jag såklart. 08.15 började lektionen. 08.13 låste jag cyklen utanför Ninas.
Det är helt klart dagens bedrift. Motvind var det dessutom över banken, som grädde på moset, pricken över i:et o.s.v o.s.v.
Och nu är då även uppkörningen bokad :)


Sen hade vi logikprov.

Om det regnar blir det blött.
Det är blött.
Det har regnat.
= Logiskt ogiltig.


Jajjamensan.


Nu har vi också beställt våra studenmössor. Men seriöst, vem väljer på fullaste allvar den där modellen med en mattfrans hängandes från sidan? Jag bara undrar...


haha, förresten, i söndags när jag skulle baka (eftersom att det var min tur att baka i bakgruppen), så skulle jag göra typ kladdkake-rutor. Dom ska vara lite frasiga och fluffiga, så man har bakpulver i dom.
2 msk vaniljsocker stod det först
2 tsk bakpulver stod det sen.
Jag hade så bråttom att jag fick ner 2 msk vanijsocker, och lika mycket bakpulver, vilket alltså var fel.
Kakan svällde upp, rann över formen och blev lite bränd på toppen. Men den var god ändå. Och det hela är bara så typiskt mig, att ingen reagerade direkt förvånat när jag berättade om händelsen. är jag verkligen så klumpig?
kanske...



http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=263&DisplayItemID=15082&Position=1&ListType=1

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Snygg tröja!

tors sep. 29, 08:33:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida