tisdag, januari 01, 2008

Musik som betyder mycket är Coldplay i synnerhet. Hela Urban Hymns albumet av The Verve. Asheru & Blue Black of The Unspoken Heard. The Sound Providers. Moby, Counting crows, Pearl jam, Gnarls Barkley, John Legend, Promoe, Queen, Muse, Carla Bruni, Anna Ternheim, James Blunt, José Gonzales, The Knife - Nyligen även Daft Punk.

Och det kanske är just musik som formar en mycket. Oavsett ifall man nu själv väljer att skriva den - vilket inte har varit fallet för mig - eller att bara ta in och lyssna på den.

Den Gamle och Havet gjorde ett sjukt stort intryck på mig när jag läste den.
Likaså Djurens Gård av George Orwell och Tusen Små Bitar av James Frey.


Sen skulle jag inte kunna leva utan Seinfeld. - På riktigt.


Jag dömmer ingen - Men fattar allvarligt inte hur vissa kan strunta i att läsa böcker och sporadiskt bara lyssna på P3 för att höra musik. Skärpning.

1 kommentarer:

Blogger Shut the fuck up. sa...

Gott nytt år ******!

ons jan. 02, 01:23:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida