fredag, december 28, 2007

Okej - det är två år sedan jag skrev här. Svårt lång tid.
Skrämmande att det ändå gått så snabbt.

Det är inte skrivlusten som ökat,
men jag känner att jag borde ha en blogg igång tills nästa år
då jag åker till Kosovo.

That's right - kosovo. Missionen heter KS17. Blir Stf. C pskgrp -
Alltså, ställföreträdande chef pansarskyttegrupp.
Åker till Camp Victoria runt 1 april, och kommer hem nångång
i krokarna runt 1 november.

I nuläget är det kluvet hur kul det känns att åka ner.
Följer man nyheterna så förstår man att något stort är påväg
att hända där nere.

http://www.realtid.se/ArticlePages/200712/27/20071227082014_Realtid415/20071227082014_Realtid415.dbp.asp

"Om Natos fredsbevarande styrkor inte förmår skydda Kosovos serbiska minoritet ”står Serbiens armé redo”, sade Tadic i parlamentsdebatten som dominerades av patriotiska budskap." -

Men samtidigt, Tadic kanske är en riktig skojare - den som lever får se.


Nevertheless, läste i mitt senaste inlägg, alltså för typ två år sedan, att
jag hade köpt en Jens of Sweden mp3. Jag sålde ju den strax efter att den kommit
hem i brevlådan, och köpte en ipod nano istället.
Nu såhär i 2007 års juletider så köper jag mig en ny nano. Den gamla pallar
inte trycket längre. Batteritiden är under Goda förhållanden ca. 1 timma.
Inte mycket att hänga i julgranen.


1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är bara att skydda minoriteten! Inget ska hända. Var är Anders Joelsson när man behöver honom?

fre dec. 28, 08:49:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida