torsdag, juni 05, 2008

Imorgon går vi av klostret. ÄNTLIGEN. Det är så sjukt otroligt tråkigt.
Blä. Dessutom så somnade jag på en bänk med benen hängandes neråt när jag var ledig på klostret idag, så när jag ställde mig upp och gick iväg då jag vaknat så föll jag tvärt ihop och vrickade till foten - Typiskt - ingen löpning ikväll.

Däremot så är patrullen bra mycket roligare. Det var världens åskväder när vi drog iväg för några dagar sedan. Man skojjar inte bort blixtarna här nere - riktiga monster.
Som tur är har Södervalls kamera en funktion för stjärnfall, och som fungerar perfekt i blixtväder också. Så det blev några schyssta bilder från ovädret.

Vi hade CRC-övning på Camp Ville förra veckan. Har aldrig varit så trött som när jag kom hem därifrån. Jag och Björkstedt körde ben dagen innan, så jag riktigt stod och skakade när vi var i färdigställning. Finnarna var bedömt ganska aggressiva som motståndare också, och tyvärr så råkade jag smälla till en av deras IT-tekniker över ankeln med batongen ganska hårt. Han haltade iväg med ganska små steg och var borta ett tag - men som från ingen stans så dök han upp igen med vattenflaskor i högsta hugg och punktmarkerade mig under 20 minuter. Fick en flaska precis under revbenen på vänster sida - Sånt svider till.
Justdet - vi hade uniform, skyddsväst, IMF-utrustning, nomexhuva och skyddsmask under hela övningen. Tempen låg och pendlade på dryga 28 grader i skuggan. Detni.

Jag längtar som ändå hem - fast ändå inte. Det är framförallt grejjen att det är sommar när jag kommer hem som lockar. Appropå det så måste jag få vara ledig nästa sommar. Har inte varit ledig mer än några strödagar på flera år under sommaren.

10 dagar kvar tills Coldplays nya album släpps - trist att jag missar deras spelning i Sverige i september. Men that's life.




1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, kompis. Som sagt det är tråkigt att du missar bästa sommarvädret just nu. Ta hand om dig. Kram.

fre juni 06, 09:00:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida