tisdag, juni 10, 2008

Viva la Vida or Death And All His Friends

Precis när jag skulle hämta ut min tvätt idag så fick vi QRF-larm. (Quick Reacting Force.)
Det blev till och med fart på tvättgubben, som när jag ropade att jag var
tvungen att få min tvättbricka tillbaka, sprang igenom tvätthallen och
suckade sådär som bara han kan göra "good, uh, luck, uh".
Tappade mitt nyinköpta tuggummipaket på väget - Hur trist var inte det
på en skala? Som tur var så blev det mindre stressigt när vi fick veta
vad larmet gällde, men man går upp i varv direkt. Tur att vi inte har
fått något larm på natten - peppar, peppar - än.

När man är QRF så blir det ingen löpträning. Hade nått så långt precis innan vi gick på. Körde några intervallpass 2-2X10 mellan 12,3 & 16,2 Km/h som avslutades med 15 km/h i 20 minuter. Första gångerna här nere som jag började känna mig nöjd när jag gick från gymmet - Fast det kommer ju onädligt många fler tillfällen att fortsätta när vi går av QRFen, så det är nog ingen fara.

Om man går in på myspace så kan man lyssna på hela Coldplays nya album.
Sjukt bra! Det var värt tre års väntan.

Jag börjar bli less på matutbudet här nere.
Det är same old, same old, varje vecka. Brunchen på söndagar är ju tänkt att vara lite lyxigare, i kökspersonalens ögon, men vafan. Friterade degrullar, pannkakor, frukostkorvar, stekt potatis, ett helt bord med bara efterrätter, majonässallader - Vem vill starta sin morgon så helt seriöst? Det är tre kockar som jobbar i köket, for crying out loud, köp in riktig juice och mörkare bröd eller lite andra flingor så är jag nöjd flera gånger om. Jag brukar sällan annars klaga på mat varesig i skolan eller i lumpen eller var man nu äter den, eftersom det inte finns så mycket att göra åt den mer än att bara äta och acceptera att den smakar som den smakar, men när det är några maträtter som snurrar runt om och om och om igen så tappar jag suget för den. - Tur att kaffét är starkt i alla fall.




Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh who would ever want to be king?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

viva la Vida. Puss!

ons juni 11, 09:09:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida