onsdag, januari 16, 2008

Förortsflundra med dunkelt motmos och honungsslungad kalvklimp i förvatten

Hoppas ni såg programmet på 4an om utlandsstyrkan. Det var ett riktigt bra program, som dessutom är en serier. Kolla nästa Onsdag klockan 20.00 så får ni se.





Påvägen till jobbet idag så var jag förbi och hämtade min repade ipod. Skönt att äntligen få tillbaka den och slippa låna mammas Jens Of Sweden (som förvisso är en bra Mp3-spelare - det var jag som övertalade henne att köpa den).

På måndag ska jag dra visdomstand nummer 4. Sista med andra ord. Jag har redan nog med problem att käka eftersom jag är öm på bägge sidorna i munnen. Nu kommer jag bli än mer känslig för kalla drycker och Listerine munskölj då jag får ett stort hål till. Det är ju kanonbra att bli av med tänderna om dom ändå växer snett, men det kanske var oplanerat att dra alla inom 4 veckor.

Nevertheless. Har äntligen kommit ikapp i träningen. Var och sprang igår in Inpuls, och det gick bra. Så otroligt skönt att löpa och känna att man tar kilometer på kilometer utan att man blir det minsta trött. Det är som mitt kall här i livet, att springa. Vissa bygger broar, upptäcker polio-vaccin, sluter världsfred eller lär sig allt som är värt att veta om Barium. Jag springer. And I'm fine with it.

Imorgon jobbar jag 13-18. Och kan man inte tycka att det tillhör hyfs att hälsa på folk man jobbar med när man möts i personalrummet eller springer på varandra i butiken? Jag tycker det. Alltså även om man inte är på samma avdelning eller så. Men alla verkar inte hålla med. Och det tycker jag är pinsamt. Hur man som vuxen människa är så insnöad att man inte ens kan brista sig till att hälsa på folk man stöter på och som man är på samma arbetsplats som. Märkligt det där.
Men remember, håll rent utanför egen dörr, som Kn. Modigh skulle sagt - Godkväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida