lördag, augusti 16, 2008

SJ' Photocopy

Då var det bara 10 dagar kvar till sista leaven. Det innebär att det är 9 missionsveckor kvar.

Idag har vi maingate på campen. Sitter här i viloläge och welfarar och väntar in resultatet på V75. Vi har ju
börjat spela system, 11 utav oss. Fick 7 rätt för två veckor sedan - Nu blev det synd nog bara 1000 kronor, alltså en helt ofattbart liten summa för 7 rätt, men det var mycket känslan som räknades.

Det kom förbi en man idag som berättade att hans son, som var 8 år gammal, hade blivit misshandlad och skjuten i huvudet. Pojken var nu närapå 100% fysiskt förlamad. Han ville ha hjälp från SWECONs sida. Tyvärr är det svårt för oss att göra något. Det svåraste är att försöka berätta det för honom. Han var verkligen en jättesnäll människa. Man såg hjälplösheten hos honom. Vad gör man om man har så stora medicinska problem i ett land som det här? Är man inte rik så är det inte så mycket man kan göra, tyvärr.

Idag hade jag egentligen tänkt köra ben under träningen. Men jag funderar på att köra intervaller istället. 2min/2min på 12,3km/h / 17,5 km/h x 10. Men jag får se. Beror på hur varmt det är på gymmet ikväll.

Såg på Seven på Bifrost förra veckan. Det är typ 5e gången jag ser filmen, men jag kan fortfarande inte acceptera slutet. Shit. Mådde fan dåligt dagen efter när jag åkte tornet i patrian till Camp Victoria. Kommer nog aldrig kunna acceptera den filmen fullt ut.

Personalavdelningen från Livgardet var här i veckan och informerade oss om vad man kan söka till efter avslutad mission. Dels kan man såklart söka till yrkesofficer, taktisk utbildning. Sen kan man ju även söka till det nya specialofficersprogrammet. Där finns en större mängd inriktningar att läsa mot. 2010 ligger det ju även som förslag att söka till yrkessoldat. Det känns grymt oaktuellt. Det innebär att när jag är 23 år så binder jag mig i ett kontrakt som sträcker sig i ungefär 5 år frammåt. Då är jag 28 år när jag är fri från den kontraktstiden. Då står man där, utan något direkt utbildning, förmodligen ganska vilsen i det civila mörkret.
Jag räckte upp handen och frågade om det nya specialofficersprogrammet, och vad det kan ge för jobbmöjligheter i framtiden. Tyvärr var kvinnan från gardet inte så insatt, så det blev rätt så luddiga svar.
Polis 2009 kanske ligger mer rätt?

Nevertheless. Under leaven släpper The Verve nytt album. Hoppas det blir bra. Förmodligen kommer det inte bli lika bra som Urban Hymns, men man kan ju alltid hoppas.

Niclas köpte en grön laser på bondsteel. Tog massa kort igår med David som försökskanin. Grön laser ska tydligen vara starkare än röd, så man kan göra en hel del tricks med lite vatten och cigarettrök.
Själv shoppa jag loss för 400 dollar - Det kändes äckligt skönt.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nevertheless :)

tis aug. 19, 09:55:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida